La inceputul anului Google anunta ca RankBrain a devenit a treilea cel mai important algoritm folosit  in vederea stabilirii pozitiilor in cautari, insa analistii au anuntat ca insemnatatea acestuia va creste in urmatoarea perioada. De aici vin si intrebarile firesti puse de cei interesati in furnizarea de servicii SEO de calitate: CE este RankBrain? Cum functioneaza? Cum trebuie optimizate site-urile pentru a fi bine vazute de acesta?

Ce este algoritmul RankBrain

Conform Google RankBrain este o masina de invatare, care ajuta la sortarea rezultatelor. Acest  instrument pur si simplu masoara cum interactioneaza utilizatorii cu rezultatele cautarilor efectuate si rankeaza in concordanta cu acestea. Daca rezultatele cautarilor sunt satisfacatoare si utilizatorul ramane pe site, citeste, analizeaza si interactioneaza, RankBrain ofera plusuri. Daca prima cautare aparuta nu este satisfacatoare si vizitatorul paraseste rapid pagina, site-ul primeste minusuri, care automat vor duce la pierderea pozitiilor.

Aprecierile sunt realizate de Rank Brain dupa ce este analizat comportamentul mai multor utilizatori. In fapt algoritmul are doua puncte pe care se focuseaza: Dwell time – timpul  petrecut de utilizatorii pe pagina cautata si CTR – rata de click-uri pe cautari.

Daca in trecut algoritmii se axau pe numarul de backlink-uri si valoarea acestora si pe gradul de reimprospatare a continutului, acum se pune accentul pe interactiune si valoarea informationala.

RankBrain si Dwell Time

Statisticile intocmite de specialistii in servicii SEO arata ca Google acorda foarte multa atentie timpului petrecut de vizitatorii care intra din cautari pe paginile site-urilor. Conform cercetarilor, media de Dwell Time pentru primele 10 rezultate ale cautarilor este de 3 minute si 10 secunde. Nu este de mirare ca paginile ce au timpul mai bun de 3 minute castiga pozitii si se gasesc pe prima pagina a cautarilor.

Rank Brain si cautarile organice  – CTR

Este destul de logic, ca Google sa rankeze paginile care au o rata mare de click-uri. Daca un site nu are click-uri nu are ce sa caute pe primele pozitii. Daca un site are o rata buna de click-uri  pe cuvintele cheie din cautari si vizitatorii raman pe site pentru a analiza continutul este un semn ca acesta este unul bun, valoros deci castiga pozitii pentru a fi mai usor de gasit.

Cum trebuie optimizate site-urile pentru a fi bine vazute de RankBrain sau cum sa devii un maestru al CTR-ului

Pentru a avea succes in optimizarea SEO a unui website este important sa se acorde atentie algoritmului RankBrain, deci campania nu trebuie sa se concentreze doar pe crearea de link-uri, interfata prietenoasa si continut proaspat, ci si pe experienta pe care o ofera utilizatorului provenit din trafic organic.

Un site prietenos pentru Rank Brain este optimizat pe cuvinte cheie potrivite. Expresiile lungi, nu mai sunt la fel de apreciate ca in trecut, acum sunt mai eficiente cuvintele cu semantica bogata completate de continut relevant. Conform analizelor sunt apreciate titlurile emotionante, care genereaza povesti interesante, ce pot deveni cu usurinta virale si pe retele de socializare.

O atentie sporita continutului creste rata CTR-ului! Acest fapt este cunoscut de copywriteri si de cei ce ofera servicii SEO, care folosesc paranteze, cifre, puncte sau alte elemente ce atrag atentia. Studiile realizate au dovedit ca continutul organizat astfel este accesat cu 30% mai mult decat informatia organizata simplu in articole cu fraze, titluri si subtitluri.

In final trebuie mentionat ca datorita algoritmului Rank Brain sunt puse in valoare site-urile cu informatii valoroase pentru utilizatori. Prin acesta se doreste inlaturarea site-urilor cu continut de umplutura.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here